Friday, April 13

You Are Not Alone...

Assalamualaikum..

Many years ago, I feel that I'm ALONE.. I always think negatively about my life. I feel that my life was sucked and hidup aku ni macam seseorang yang hanyut di tengah-tengah laut yang daratannya tidak kelihatan.. Aku rasa tersangat-sangat rendah diri dengan keadaan fizikal aku yang tidak secantik kawan-kawan yang ada time suka-suka.. Seriously, aku adalah budak yang paling tak cantik dalam group itu pada ketika dahulu.. Adalah seorang hamba Allah nih(merangkap kawan suka-suka) dia selalu je macam perli-perli aku gitu.. Tak nak lah nak cerita pasal die pulak dalam blog aku nih..Buat semak je..huhuhuhu..=_='

Because of that la aku memang xada sejarah cinta monyet~~plus my family will not allowed for that part..
mesti ramai yang kata my family tak sporting kan..??

Wait...after many years past,, now I can see how the lining of silver comes after the cloud.. Setiap perkara ada hikmahnya.. Allah tidak akan menjadikan sesuatu perkara itu tanpa sebab..Mungkin kita je yang belum jumpa hikmah disebalik apa-apa yang terjadi..
..it slightly change...

Now, I proud to be myself..without hiding behind others shadow..
Now I can stand on my own feet..
Now I will be brave to grab all the chances in front of me..


Semua ini sebab satu malam aku memikirkannya dan Allah memberi ilham kepada aku bahawa aku bukanlah keseorangan..
Apabila ada segelintir teman-teman yang kerap berkata bahawa mereka terkilan dengan sesuatu perkara yang mereka dapat..terutamanya result SPM baru-baru ni..
Aku hanya senyum dan dalam hati terdetik,,, ALLAH TAHU APA YANG TERBAIK UNTUK AKU..

kita tidak akan mendapat semua yang kita impikan..Juz keep walking and walking dan tempuhi segala cabaran dan dugaan dengan senyuman~~
From that you'll find that your life is full of colours~~


p/s:Allah menguji hambaNya setimpal dengan kemampuan mereka~~






No comments:

Post a Comment