Friday, March 9

Health Is Wealth

Assalamualikum..

Alhamdulilah..bernafas lagi kita hari ni kan..thats mean Allah gives us one big opportunity tobe His servants again. We shuold grab this big chance once in our life..

ini momo..hamster kite..die dah mati..=.='

Kali ni nak post pasal kesihatan la pulak..memandangkan kesihatan diri ini kureng sedikit.. I got 3 in 1 package..who want to take part..??hehehe..
yup..i got cough,cooled and sakit tekak yang amat perit..huhuhu..
Tapi kan,kan,sebenarnya kita tidak boleh berleter dengan dugaan yang Allah bagi. Terima sajelah,bukankah ramai lagi yang lebih menderita akibat penyakit kronik drp kita yang sakit sikit je pun..-kredit utk diri sendri..


Memang betul la kesihatan memang tidak boleh dibeli dengan wang ringgit..mungkin anda bisa membeli ubat-ubatan yang mahal,bayar kos rawatan hospital luar negara namun anda belum pasti lagi dapatsihat seperti sedia kala kan..?? Jadi jom,sama-sama gunakan masa sihat ni untuk buat ibadah banyak-banyak,,macam yang selalu kita dengar tu
carilah harta seperti esok sudah tiada
dan
beribadahlah seakan-akan kamu akan meninggal esok hari..

tuntasnya,eceh guna ayat esei..anda haruslah seimbangkan dunia dan akhirat dan sentiasa jaga kesihatan selalu..sesungguhnya penyakit itu datangnya daripada ALLAH dan hanya DIAlah yang akan menyembuhkannya..

p/s:minum air masak banyak-banyak untuk elakkan tekak kering~~mcm saya..hehehe


1 comment: